Prehrana u kontroli epilepsije
Nedjelja, 04 Svibanj 2008
Uz pomoć prehrane s visokom razinom masti je moguće prorijediti epileptične napadaje kod djece, sugerira studija britanskih znanstvenika.
Rezultati koje je objavio stručni časopis Lancet Neurology pokazuju da je uz pomoć tzv. ketogene dijete broj epileptičnih napadaja moguće u prosjeku smanjiti za trećinu, a u nekim slučajevima čak za 90%.
Istraživanje je provedeno u londonskoj Great Ormond Street Hospital, a sudjelovalo je 145 djece u dobi od 2 do 16 godina kod koje su se epileptični napadaji ranije javljali svakodnevno, bez obzira na korištenje najmanje dvaju lijekova.
Znanstvenici objašnjavaju kako ovakva prehrana bogata mastima i siromašna ugljikohidratima, uz kontroliranu količinu proteina, mijenja metabolizam organizma oponašajući učinke gladovanja.
Po njihovom mišljenju, učinak ovakve dijete na epileptične napadaje je utemeljen na djelovanju ketona, nusproizvoda razlaganja masti.
Uočene su i negativne popratne pojave pridržavanja ovakvog načina prehrane, uključujući konstipaciju, povraćanje, pomanjkanje energije i povećanu glad.