Malo vina za dulji život muškaraca

Četvrtak, 01 Ožujak 2007
Čini se da konzumiranje umjerene količine vina muškarcima produljuje život za nekoliko godina, objavili su nizozemski znanstvenici. Stručnjaci su ispitivali utjecaj dugogodišnje konzumacije alkohola na zdravlje i životni vijek na uzorku od 1373 muškarca rođena između 1900. i 1920. godine u Zutphenu, industrijskom gradiću u Nizozemskoj. Analizirali su studije o alkoholizmu koje su se počele provoditi 1960. godine i pratili osobne podatke muškaraca koji su umrli do 2000. godine. Ispitanicima su bila postavljana pitanja o tome koliko alkohola piju, o njihovim prehrambenim i pušačkim navikama, tjelesnoj masi, srčanim i moždanim udarima, dijabetesu i raku. Uzimanje male količine alkohola - manje od čaše dnevno - bilo je povezano s manjom učestalošću smrtnosti od kardiovaskularnih bolesti, kao i od drugih uzroka, pokazala je studija. A pijenje vina, čini se, djeluje blagotvornije od piva i žestokih pića, jer je s najnižim mortalitetom povezana upravo konzumacija čaše vina dnevno. Istraživanje je pokazalo da su muškarci koji su pili vino živjeli u prosjeku 3.8 godina duže od onih koji nisu pili alkohol i 2 godine duže od muškaraca koji su bili druga alkoholna pića.