Gazirani sokovi štete kostima
Nedjelja, 27 Travanj 2008
Američki znanstvenici s Tufts University su utvrdili da česta konzumacija gaziranih sokova može ugroziti zdravlje kostiju žena.
Štetan utijecaj ovih napitaka na kosti je moguće uočiti i kod djece, upozoravaju istraživači u American Journal of Clinical Nutrition.
Nije otkriven mehanizam koji stoji iza ovog fenomena, no znanstvenici vjeruju da je jedan razlog za vezu između gaziranih sokova i zdravlja kostiju činjenica da osobe koje konzumiraju takve napitke rjeđe piju mlijeko.
Drugi razlog bi mogla biti visoka razina kofeina u takvim sokovima, a
kao treći čimbenik se spominje fosforna kiselina.
Kofein je već ranije povezan s povećanim rizikom za osteoporozu, dok
organizam za neutralizaciju fosforne kiseline može iskoristiti kalcij
iz prehrane, ali i iz kostiju.
Nova studija je provedena uz sudjelovanje 2500 žena prosječne dobi 60
godina.
Negativan učinak na kosti je bio manje izražen kod gaziranih sokova bez
kofeina, no ne i kod dijetnih gaziranih sokova.